26 noviembre 2011

HISTORIA COMPLETA MINIPAC 2.1


Història completa
Entrevistadora: Primer de tot bon dia i gràcies per acceptar que et faci unes quantes preguntes.
Educadora: Des res, és un plaer.

Entrevistadora: M’agradaria que poguessis compartir una experiència sobre l’us de les noves tecnologies dins l’aula que hagi estat un èxit.
Educadora: Aquesta és la segona edició en que sóc l’educadora referent del programa, cada edició és de sis mesos. L’ús de les noves tecnologies sempre han estat un dels punts forts del programa i les intentem fer servir de manera transversal per treballar altres continguts. Així en aquesta segona edició, a l’apartat de coneixement de l’entorn i la cultura d’acollida s’engega la iniciativa de llegir la llegenda de sant jordi i després representar-la fent servir les TIC i esperant que no només coneguin la història sinó que la facin una mica seva i treballar alhora també l’idioma.

Entrevistadora: Feu servir molt les noves tecnologies dins el programa?
Educadora: Dins de l’aula que diriem ‘ordinaria’ no tenim cap recurs d’aquest tipus però sortim molt a fer fotografies que associem amb vocabulari i també disposem de dues hores, tres dies a la setmana, del Punt Òmnia com a recurs municipal per fer servir els ordinadors i la conexió a Internet.

Entrevistadora: Doncs, tens un domini molt elevat de les noves tecnologies?
Educadora: He fet varis cursos sobre paquet office i demés però la veritat és que la majoria de coses les he après utilitzant-les individualment. No obstant, m’agrada molt treballar amb elles a l’aula ja que fan les activitats més atractives i dinàmiques.

Entrevistadora: Creus o has notat un millor aprenentatge a partir del treball amb les noves tecnologies?
Educadora: Si, com et dic, fan les activitats molt atractives. A més, la majoria dels alumnes no disposen de noves tecnologies a casa seva ja que provenen d’un entorn socioeconòmic força baix. Les noves tecnologies permeten que els alumnes interactuïn amb allò que jo vull que aprenguin i això ajuda a que realment ho aprenguin.

Entrevistadora: Com va sorgir aquesta iniciativa d’introduir les noves tecnologies en el coneixement de l’entorn i la cultura?
Educadora: Durant l’edició anterior vaig detectar que el coneixement baix de la llengua els dificultava força entendre les històries de la nostra cultura que jo els hi explicava. Si entenen la idea però no la història a fons. Així que vaig pensar de quina manera podia fer que ells i elles treballessin les històries i hi interactuesin. Poc a poc li vaig anar donant forma a aquesta iniciativa.

Entrevistadora: Coneixen prèviament els recursos que fan servir? o dediques temps a ensenyar els recursos?
Educadora: Jo sóc la única educadora i porto tant les classes d’iniciació a la llengua com les noves tecnologies i altres classes que fem. Alguns no saben fer servir molts recursos però aquests els treballem al Punt Òmnia, no a la classe de coneixement de l’entorn i la cultura on fem més una part de lectura, discussió i anàlisi del tema a treballar.

Entrevistadora: Creus que es podria traslladar que aquesta iniciativa a continguts d’altres àmbits?
Educadora: Si penso que si. A les classes de llengua de fet també sortim a fer fotografies i les passem a l’ordinador per fer una mena de diccionari personal de cada alumne. El fet de fer una representació si que no és adaptable a tots els continguts però si es pot adaptar l’ús de les TIC als continguts. De fet per la propera edició es vol intentar ampliar a altres àmbits del programa pel bon resultat que hem obtingut.

Entrevistadora: Respecte al programa, aquest pertany a l’educació no formal, no?
Educadora: Exacte, es un programa que s’impulsa des del propi ajuntament per a nois i noies immigrants de 16 a 22 anys que acaben d’arribar al municipi i per edat no entren en educació obligatòria. Així aquest és un recurs d’acollida que pretén acompanyar als joves en la inserció al municipi, la finalitat d’aquest és al derivar a altres recursos de més duració.

Entrevistadora: Teniu Internet a l’aula?
Educadora: No tenim ordinadors ni internet a l’aula. Per altre banda, tres dies a la setmana anem a un recurs municipal (Punt Òmnia) on si disposem d’ordinadors amb internet per a tots.

Entrevistadora: Avaluant el projecte, em podries dir alguna dificultat que hagis trobat?
Educadora: La veritat és que en general ha estat molt satisfactori però al ser la primera vegada hem tingut alguna dificultat d’organització. Hauria ajudat molt tenir tots els recurs a l’aula ja que el desplaçament dificulta una mica el seguiment però a l’hora de planificar-ho ja es tenia en compte i així s’ha minimitzat aquesta part negativa.

Entrevistadora: Respecte  als teus alumnes, com avaluaries el seu aprenentatge?
Educadora: Molt positiu, han disfrutat aprenent i ho han fet cooperativament. Han fet seva la llegenda de Sant Jordi i així han incorporat una mica de la nostra cultura que és la finalitat d’aquest curs. Saben explicar-la amb les seves pròpies paraules i els hi ha fet voler-ne saber més que sobrepassa els objectius inicials.

Entrevistadora: Per acabar, mirant al futur hi ha alguna altre inicitiva o continuitat d’aquesta activitat?
Educadora: Dintre de poc acaba aquesta edició i per temes de presupost i subencions la veritat és que possiblement el programa per ara no continui però dins la memòria que faig del programa queda com l’acció més positiva d’aquesta edició per tal que en futures edicions sigui jo l’educadora o una altre persona es consideri seguir endavant amb aquesta activitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario