LLEGENDA DE SANT JORDI | ||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén | ||
Es pretén que aquests alumnes acabats d’arribar a Catalunya coneguin la nostra història i cultura. Per conèixer la llegenda de Sant Jordi es proposa que la representin buscant els personatges per internet així com escenaris i després ho representin i facin un muntatge. | ||
ÍNDEX | CONTINGUT GENERAL | ACCÉS AL TEXT |
Context General | ||
Experiència en ensenyament | 1 any | --- |
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC | Poca experiència en les TIC en educació però les fa servir molt a l’aula. Ús alt a nivell personal. | --- |
Tipus d’escola | Educació no formal. Programa per l’acompanyament a adolescents immigrants acabats d’arribar. | --- |
Localització del centre | Baix Llobregat | --- |
Connexió | Internet | --- |
Localització dels recursos tecnològics | Punt Òmnia. Sala amb 17 ordinadors amb connexió a internet i tot tipus de programes. | --- |
Situació sòcio - econòmica dels alumnes | Baixa | --- |
Context de la història o cas | ||
Nivell dels alumnes | Nivell baix respecte la llengua i la societat d’acollida. | --- |
Àrea / unitat | Coneixement de l’entorn i de la cultura d’acollida. | --- |
Fites en la història | ||
Activitats planificades a la sessió o unitat | Activitat realitzada en grups 1. Lectura de la llegenda de Sant Jordi. 2. Recerca per internet o dibuix pròpi dels personatges i l’escenografia. 3.Pluja d’idees i redacció tant de la història que es recrearà com de les escenes que formaran la historia (tipus de paisatge, personatges que sortiran, posicions...). 4. Projectar les escenes amb un projector a la pared i sobreposar els personatges i recrear el diàleg ja sigui parlat o com si fossin subtitols. 5. Grabació o fotografia de la recreació (a escollir pel grup). 6. Fer muntatge de fotogrames amb Movie Maker. 7. Passar el video o el video de fotos a la resta de grups. | --- |
Nivell d’aprenentatge esperat | Conèixer la història (llenjenda) i practicar la llengua catalana. Saber utilitzar el projector, la càmera de video i programa d’edició i muntatge | |
Tipus d’activitat | Aplicació de les TIC i coneixement de la cultura. | --- |
Activitats de la història o cas | ||
Tecnologies utilitzades | Internet, projector, camara de video o fotografia, programa d’edició. | --- |
Raó per la qual la fa servir | Recrear allò que volem aprendre. | --- |
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar) | Lectura, anàlisi i representació del contingut cultural que volem aprendre. Treball cooperatiu en petits grups. | --- |
Dificultats trobades | Poc temps per a fer-ho i desconeixement de l’idioma. | --- |
Ajuda / col·laboració emprada | Col·laboració entre els components dels grups i amb la professora. Col·laboració externa de les responsables del Punt Òmnia. | --- |
Rol del professor | Guia de l’activitat. La seva funció és donar recursos i acompanyar en tot el procés. | --- |
Rol de l’estudiant | Aplicar els coneixements i els recursos dels que es disposa. Treballar cooperativament amb els companys. Principals protagonistes de l’activitat. | --- |
Resultats | ||
Observacions | Tot i les dificultats amb l’idioma el fet de representar-ho ha mostrat que realment han entès el que voliem i ho han interioritzat. | --- |
Avaluació de l’aprenentatge | S’ha donat un aprenentatge realment satisfactori ja que han assolit tots els objectius proposats. | --- |
Lliçó apresa pel professor | Planificar al màxim les activitats i donar explicacions concretes sobre com fer-ho. | --- |
¡¡HOLA COMPAÑEROS!! OS PRESENTO EL BLOG QUE HE CREADO PARA LA ASIGNATURA QUE COMPARTIMOS ESTE SEMESTRE. MUCHA SUERTE A TODOS
26 noviembre 2011
CASO MINIIPAC 2.1
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario