26 noviembre 2011

CASO MINIIPAC 2.1


LLEGENDA DE SANT JORDI
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Es pretén que aquests alumnes acabats d’arribar a Catalunya coneguin la nostra història i cultura. Per conèixer la llegenda de Sant Jordi es proposa que la representin buscant els personatges per internet així com escenaris i després ho representin i facin un muntatge.
ÍNDEX
CONTINGUT GENERAL
ACCÉS AL TEXT
Context General
Experiència en ensenyament
1 any
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Poca experiència en les TIC en educació però les fa servir molt a l’aula. Ús alt a nivell personal.
---
Tipus d’escola
 Educació no formal. Programa per l’acompanyament a adolescents immigrants acabats d’arribar.

 ---
Localització del centre
Baix Llobregat
---
Connexió
Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Punt Òmnia. Sala amb 17 ordinadors amb connexió a internet i tot tipus de programes.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Baixa
---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Nivell baix respecte la llengua i la societat d’acollida.
---
Àrea / unitat
Coneixement de l’entorn i de la cultura d’acollida.
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Activitat realitzada en grups
1. Lectura de la llegenda de Sant Jordi.
2. Recerca per internet o dibuix pròpi dels personatges i l’escenografia.
3.Pluja d’idees i redacció tant de la història que es recrearà com de les escenes que formaran la historia (tipus de paisatge, personatges que sortiran, posicions...).
4. Projectar les escenes amb un projector a la pared i sobreposar els personatges i recrear el diàleg ja sigui parlat o com si fossin subtitols.
5. Grabació o fotografia de la recreació (a escollir pel grup).
6. Fer muntatge de fotogrames amb Movie Maker.
7. Passar el video o el video de fotos a la resta de grups.
 ---

Nivell d’aprenentatge esperat
Conèixer la història (llenjenda) i practicar la llengua catalana. Saber utilitzar el projector, la càmera de video i programa d’edició i muntatge

Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC i coneixement de la cultura.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, projector, camara de video o fotografia, programa d’edició.
---
Raó per la qual la fa servir
Recrear allò que volem aprendre.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Lectura, anàlisi i representació del contingut cultural que volem aprendre. Treball cooperatiu en petits grups.
---
Dificultats trobades
Poc temps per a fer-ho i desconeixement de l’idioma.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Col·laboració entre els components dels grups i amb la professora. Col·laboració externa de les responsables del Punt Òmnia.
---
Rol del professor
Guia de l’activitat. La seva funció és donar recursos i  acompanyar en tot el procés.
---
Rol de l’estudiant
Aplicar els coneixements i els recursos dels que es disposa. Treballar cooperativament amb els companys. Principals protagonistes de l’activitat.
---
Resultats
Observacions
Tot i les dificultats amb l’idioma el fet de representar-ho ha mostrat que realment han entès el que voliem i ho han interioritzat.
---
Avaluació de l’aprenentatge
S’ha donat un aprenentatge realment satisfactori ja que han assolit tots els objectius proposats.
---
Lliçó apresa pel professor
Planificar al màxim les activitats i donar explicacions concretes sobre com fer-ho.
---

No hay comentarios:

Publicar un comentario